WSV Haaglanden
Wandel Stichting Voorwaarts Haaglanden
viavierdaagse facebook-icon
  Bezoek ook onze “ViaVierdaagse”-facebook-pagina

Goed voorbereid van start tot finish!

WSV Haaglanden heeft ook in het jaar 2013 deel genomen aan het landelijke programma Via Vierdaagse. Dit training- en begeleidingsprogramma van KNBLO Wandelsportorganisatie Nederland heeft 1.500 Vierdaagse-debutanten klaar gestoomd voor deelname aan de Vierdaagse te Nijmegen.

De afgelopen jaren is gebleken dat door een betere voorbereiding een hoger percentage Via Vierdaagse-deelnemers de finish bereikt dan andere ‘eerste keer lopers’.

Dit jaar hebben al onze Via Vierdaagse-deelnemers de 96e Vierdaagse van Nijmegen met succes volbracht.

Het Via Vierdaagse-programma 2013 hield in:

WSV Haaglanden biedt deelnemers uit de omgeving de mogelijkheid om onder begeleiding van een wandeltrainster gezamenlijk te trainen. Zowel in Rijswijk als in Katwijk hebben wij trainingen verzorgd onder leiding van Wilma Ouwehand, Carla Steenweg en Joke van der Lelij.

Via Vierdaagse – Voorwaarden voor deelname

• Deelnemers mogen niet eerder de vierdaagse van Nijmegen hebben voltooid
  • Deelnemers zijn geen lid van KNBLO-NL

Via Vierdaagse – Persoonlijke begeleiding

Nadat er eerst een informatie/ kennismakingsbijeenkomst is gehouden, zal in de loop van februari / maart de training aanvangen. Wij maken van de Via Vierdaagse deelnemers een of meerdere groep(en) die begeleid gaan worden door een eigen wandelbegeleidster of -trainster.

De wandelbegeleidster of -trainster kan bijvoorbeeld beoordelen of de wandelaar in het juiste tempo loopt en een goede afwikkeltechniek heeft. Verder zal hij de conditie testen en aan de hand van de uitslag de persoonlijk training vorm geven.

De wandelbegeleider of -trainster geeft tot slot aan hoeveel kilometer er in die week gelopen moet worden. Voor dit laatste worden georganiseerde wandelingen in de omgeving aangewezen. Daar waar mogelijk zal de wandelbegeleidster of -trainster bij die wandeling aanwezig zijn.

Afhankelijk van het aantal deelnemers en hun woonplaats zal beslist worden in hoeveel groepen we gaan trainen en waar de wekelijkse trainingen plaats zullen vinden.

Voor specifieke vragen over onderwerpen zoals voeding kunnen de deelnemers terecht bij een deskundig begeleidingsteam op de website www.viavierdaagse.nl.

Via Vierdaagse – Kosten

Via Vierdaagse kent een inschrijfgeld van € 179,- per persoon (inclusief inschrijving voor de Vierdaagse), te voldoen bij inschrijving aan ViaVierdaagse.

Het volledige Via Vierdaagse pakket bestaat uit:

• Online trainingsschema met logboek en begeleiding door het Via Vierdaagse deskundigenteam.
  • Kennismakingsdag met trainingsadvies.
  • Startbewijs voor de 97e Vierdaagse te Nijmegen (16 tot en met 19 juli 2013).
  • Uitstekende verzorging onderweg op de Via Vierdaagse verzorgingspost (Pluspoint).
  • Deelnamebewijs voor twee voorbereidingstochten: de Rode Kruis Bloesemtocht en de Falcon Walk.
  • Een exclusief Via Vierdaagse-wandelshirt.
  • Lidmaatschap KNBLO-NL (inclusief o.a. jaargids Landelijk Wandelprogramma, het Wandelsportmagazine en voordeel ledenpas).

Via Vierdaagse – training via WSV Haaglanden

Neemt u deel aan de trainingen van WSV Haaglanden, dan krijgt u naast ons lidmaatschap de mogelijkheid om deel te nemen aan onze wekelijkse trainingen met begeleiding door een gekwalificeerde wandeltrainster en gekwalificeerde wandelbegeleidsters. Daar zal ook voorlichting worden gegeven op het gebied van kleding, schoeisel en andere wandelonderwerpen. Deelname aan onze trainingen kost € 40,- per persoon.